درمان اگزمای پوستی

درمان اگزمای پوستی آزمایشگاه دکتر برادران اصفهان

اگر شما هم به طور مداوم مشکل خشکی پوست دارید و تمامی راه حل های افزایش رطوبت پوست برایتان کارساز نبوده است، آزمایشگاه دکتر برادران توجه شما را به این نکته جلب می کند که شاید مشکل شما تنها یک خشکی ساده نباشد و شاید این خشکی پوست نوعی اگزما باشد.

اگزما چیست؟

اگزما  – که با نام درماتیت نیز شناخته می شود – نوعی خارش پوستی می باشد که  معمولا در محل چین و چروک پوست اتفاق می افتد، به طور مثال در نواحی آرنج و زانو.

آزمایشگاه دکتر برادران البته لازم می داند که تاکید کند که اگزما یه مشکل عمومی و کلی کی باشد  در واقع می تواند اشکال مختلفی داشته باشد: راش پوستی، زخم، التهاب و یا فقط یک خشکی پوست ساده، اما بیشتر مواقع اگزما را با نشانه هایی مانند قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن می توان شناسایی کرد.

دلایل بروز اگزما :

علت اصلی و کلی آن سوابق ژنتیکی افراد می باشد به این معنا که اگر در خانواده خود سابقه اگزما داشته باشید ممکن است خودتان هم به آن مبتلا شوید. آزمایشگاه دکتر برادران باید این نکته را نیز اضافه کند که البته آلرژی های فصلی و بیماری هایی نظیر آسم هم بروز آن را افزایش می دهد.

علائم این بیماری پوستی با برخی محرک ها افزایش می یابد برای نمونه مواد شوینده قوی و مواد شیمیایی می توانند واکنش التهابی را تحریک کنند که معمولا خود را به صورت قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن نشان می دهند.

درمان اگزما :

برای درمان این بیماری آزمایشگاه دکتر برادران دو روش کلی به شما ارائه می کند، اولین درمان برخی کارها هست که برای محافظت از پوستتان در خانه می توانید انجام دهید. به طور مثال: از صابون ها و لوسیون های معطر یا دارای موادی که باعث تحریک پوست می شوند مانند باسیتراسین استفاده نکنید و سعی کنید از محصولات ضد حساسیت استفاده کنید.

در مدت حمام سعی کنید از آب بسیار داغ استفاده نکنید زیرا که حمام آب گرم، پوستتان را خشک می کند و نقاط حساس شده را بدتر می کند. بلافاصله بعد از حمام و زمانی که منافذ پوستتان باز است از یک لوسیون استفاده کنید. در این حالت پوستتان می تواند کاملا محصول را جذب کند.

اما دومین روش که آزمایشگاه دکتر برادرن اصفهان به شما معرفی می کند برای کسانی که با روش های بالا به نتیجه نرسیده اند،  کاربرد دارد و آن استفاده از روش های درمان دارویی می باشد که البته باید برای شروع این درمان با یک متخصص پوست مشورت کنید.